Zwiększanie sprzedaży materiałów budowlanych w małej firmie

by:

firmy

Na rynku materiałów budowlanych panuje dosyć ostra konkurencja. Małe, rodzinne firmy zwykle specjalizują się w konkretnych dziedzinach, ponieważ bardzo trudno jest być konkurencyjnym wobec dyskontów i sieci sklepów budowlanych, które dysponują ogromną powierzchnią wystawową, oraz najczęściej także zagranicznym kapitałem gwarantującym dynamiczne działania marketingowe. Jak zatem małe firmy mogą nawiązać walkę o klienta?

Mała firma to ograniczona oferta

Prawa rynku i ekonomii są dla małych firm nieubłagane, gdy muszą konkurować z gigantami z tej samej branży, kierują się w stronę specjalizacji, lub nisz aby się utrzymać. Dla wyjątkowo szerokiego rynku budowlanego oznacza to bardzo dużą ilość możliwych kategorii produktów, przy czym wąska specjalizacja produktowa może także oznaczać, że w tym samym zakresie oferta może być bogatsza, niż u konkurencji.

Czasem mniej znaczy więcej

Dla klienta zorientowanego na konkretny produkt, chcącego obejrzeć, czy wziąć do ręki przed zakupem na przykład wyroby stalowe, czy wykończenia, sklep branżowy skoncentrowany na jednym rodzaju produktów ma możliwość zaprezentowania o wiele bardziej konkurencyjnej oferty.

Dobra reklama dźwignią sukcesu

Nie da się ukryć, że w dobie Internetu reklama jest znacznie łatwiej dostępna, dla lokalnego rynku może być także znacznie tańsza. Dla małych firm w małych i średnich miastach pozycjonowanie strony internetowej może być kluczem do sukcesu. Strona internetowa to wymóg rynku, a dla poszukującego oferty na tanie pozycjonowanie stron, cennik z atrakcyjnymi stawkami na pewno się znajdzie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *